Projekter 2014

  • Aktiv dødshjælp, god eller ond handling?

  • Bedre indlæring ved musikkens hjælp

  • Børnehave eller vildmark – Menneskets forhold til tryghed og frihed

  • City of London igennem historien

  • Den unuancerede sprogbrugs udtryk

  • Det gyldne snits og æstetikkens indvirkning på vores valg

  • Det latinske alfabets integrering i Danmark

  • En sammenligning af den romerske legionær og den græske hoplit

  • En undersøgelse af sammenhængen mellem den antikke borgers private og offentlige, professionelle liv.

  • Er homoseksualitet foreneligt med Islam?

  • Fascistiske tendenser i Konservativ Ungdom i 1930’erne

  • Har den unge generation en tendens til at fremstille sig selv så unikke og specielle, gennem bl.a. deres udseende, beklædning m.m. at det ender ud i ensartethed?

  • Humor og satire i indvandrerdebatten – konstruktivt eller demotiverende?

  • Hvilken sammenhæng er der mellem vulgærlatin og det moderne franske talesprog?

  • Kosmopolitisme i Antikken

  • Kulturtab ved sprogdød

  • Magtpolitik på Harald Blåtands tid - analyse af forskellen mellem trelleborgene og Jelling-anlægget

  • Med nysgerrighed belyser vi verden - En idé til forbedring af den naturlige nysgerrighed i de danske folkeskoler gennem videoer

  • Musikken som kommunikationsredskab og påvirkning på individuel udvikling og identitet

  • Musiksmag og risikovillighed

  • Ordenes betydning - en demokratisk affære?

  • Religion og etik i det moderne samfund

  • Religion som fællesskab

  • Repræsentation af demografiske grupper i amerikansk film og tv

  • Repræsentation og refleksion i Inger Christensens værker

  • Sammenligning af personificeret kontrolleret ild i Græsk og Nordisk mytologi

  • Teknologiens påvirkning på vores kreative evner.

  • The alien Stoicism of Star Trek

  • Traditionen for diktatoriske styrer i Østeuropa, og bruddet af denne tradition med specielt fokus på den aktuelle revolution i Ukraine.

  • Undersøgelse om neuroæstetikkens påvirkning på læring

  • Vikingetidens påvirkning i det senmoderne samfund

  • Øger bilingvisme intelligens og indlæringsevner?